lauantai 6. huhtikuuta 2019

Itävallan reissu

Vihdoin ehdin istahtamaan vapaa-ajallakin koneelle sen verran, että voin päivitellä astutusreissusta.

Kertun juoksut alkoivat vk 10, joten varasin heti lentoliput, vuokra-auton ja majoituksen. Äitini lähti mukaan neljän päivän reissulle.

Aamulento Wieniin meni ihan mukavasti, vaikka laskeutuessa meidät kohtasi mukava turbulenssi. Kerttu matkusti ruumassa ja oli ihan hyvinvoiva kun saimme sen kentällä käsiin.

Upgreidasin Hertzin vuokra-auton farkkuun, joka olikin ihan järkevä päätös. Ei täällä Suomessa osaa edes ajatella niitä mäkiä mitä perillä odotti.. :D Ajoimme kentältä suoraan Oberhaagiin, joka sijaitsee lähellä Slovenian rajaa. Majoituksemme oli Pension Wolkenreichissa, joka oli erittäin sympaattinen ja siisti hostelli. Aamupala oli kerrassan maukas ja omistajaperhe ystävällinen. :)

Kävimme treffaamassa Curbya jo samana päivänä. Astutuksessa ei kauaa mennyt, joten jäimme turisemaan Curbyn omistajan Birgitin kanssa koirista. Samalla sain tavata myös useita Curbyn sisaruksia, emän sekä Maltin isän. :)

Tiistaina piipahdimme Grazissa äidin kanssa, ja iltapäivällä käväistiin Kertun kanssa taas Curbya treffaamassa sekä hakemassa paikalliselta eläinlääkäriltä ekinokokkimadotuksesta leima passiin.

Graz oli kyllä mukava kaupunki! Emme ehtineet viettää siellä kuin viitisen tuntia, mutta olisi kyllä mielenkiintoista vierailla siellä pidemmän kaavankin kautta.

Keskiviikkona kävimme äidin kanssa aamupäivällä Schloss Seggaussa sekä naapurikukkulalla Frauenbergissä. Iltapäivällä otimme Birgitin ja äitini kanssa suunnaksi Maltin kasvattajan, Evelynin kodin sekä Maltin emänisän ja puolisiskon omistajien, Gernotin ja Miriamin kodin.  Aivan ihana päivä ja oli niiin mukava nähdä Maltin Cosma-sisko, viimesillään tiine Lottie-äiti sekä Gernotin ja Miriamin hurmaava koiralauma. Erityisesti siellä meidän sydämemme sulatti Miriamin Magic, joka on Maltin puolisisko sekä Curbyn puolisisko Chili. :) Oli mukava nähdä erittäin hyväluonteisia parsoneita joka paikassa. Nartut ja urokset sekaisin, laumat sekaisin eikä mitään rähinää tai kähinää. Terrieritemperamentti ei ole huonoa käytöstä vaan itsevarmuutta. :)

Torstai-aamupäivän agenda oli auton palautus takaisin kentälle. Jätimme siis aikaisin hyvästit ihanalle Etelä-Itävallalle ja ajelimme kohti Wieniä. Koska lentomme oli vasta illasta, jätimme matkatavarat kentälle säilytykseen ja menimme junalla ihastelemaan Wienin keskustaa. Kerttu kulki matkassa joka päivä ja joka paikkaan, enkä voinut olla tyytyväisempi sen käytökseen. Se on kyllä luottopeli julkisilla paikoilla, ihan ykkönen. <3

Nyt kolmesta onnistuneesta astutuksesta on kulunut 2,5 viikkoa. Ultraan on tarkoitus mennä pääsiäisviikolla, ja jännityksellä odottelen tuloksia. :) Muutamia alustavia pentuvarauksia on jo tullut, mutta tiineyden varmistuttua ollaan viisaampia. Ja kaikkein viisaimpia sitten toukokuun puolessa välin, viikon 20-21 taitteessa kun kovin odotettuja ja toivottuja pentuja saadaan maailmaan. :)